Як купувати якісні речі без шкоди бюджету

Усі ми любимо якісні речі, але чомусь продовжуємо скуповувати на розпродажах сумнівний мотлох, який потім роками кочує з полки на полку. Як нарешті перестати купувати все підряд і перейти на справді потрібні та якісні речі? Сьогодні чудовий день, щоб поміркувати над цим питанням, адже 8 листопада відзначається Всесвітній день якості.

Всесвітній день якості – історія свята
Починаючи з 1989 року, у другий четвер листопада у всьому світі відзначається Всесвітній день якості. Цей день був відзначений на календарі для того, щоб звернути увагу на проблеми якості продукції та послуг, що надаються, адже для світової економіки це дуже важливе поняття.
Що ж мається на увазі під якістю, і як відрізнити гідну річ від «одноразової»? Словник дає наступне сухе та універсальне визначення критеріїв якості — це критерії «ефективності функціонування». Тобто, кажучи простою мовою, це те, наскільки довго і ефективно служить нам річ.
Зрозуміло, логічним буде купувати тільки якісні товари, і це стосується всього, починаючи з продуктів і закінчуючи дитячими іграшками. Але чому ж тоді такі популярні магазини «Все по 50 рублів», і чому, коли ми бачимо привабливу ціну, рука так і тягнеться за гаманцем, хоча ми розуміємо, що за умовні сто рублею річ просто
«Ми не настільки багаті, щоб купувати дешеві речі»
У різних джерелах ця фраза приписується і Бернарду Шоу, і барону Ротшильду, і французькому модельєру Мадлен Віонне. У будь-якому випадку, той, хто сказав цю крилату фразу вперше, мав неабияке мислення. Адже на перший погляд здається, що зв’язок лінійний: дешеві речі для скромних людей, дорогі для багатіїв. У чому тут підступ, зазвичай розуміють всі досвідчені споживачі.
Дешеві неякісні товари не заощаджують наш бюджет, і ось чому.
Неякісні речі швидше виходять із ладу. Дешева техніка швидше ламається, у неї менша продуктивність і потужність. Синтетичний одяг неприємно носити, і вона скоріше покривається катишками,ніж речі з натуральних тканин. Шампуні та миючі засоби дорогих брендів, як правило, більш концентровані, і на одне застосування їх потрібно менше, тому однієї баночки або флакона вистачає на більш довгий термін.
Дешеві речі не підлягають ремонту. Питання спірне, так як від дорогої речі чекаєш, що вона прослужить довго і не буде ламатися зовсім. Однак, якщо буде потрібно ремонт, литі корпуси дешевих гаджетів ніхто і не подумає розкривати, одяг із синтетики рветься не по шву, про ремонт копійчаних дитячих іграшок ніхто і не заїкається.
Для бізнесу неякісні речі антиреклама. Це ще один аргумент проти економії на якості, цього разу для підприємців. Клієнти просто не повернуться до вас більше ніколи, якщо відчують дискомфорт від такого роду економії на собі.
Ручна праця коштує дорожче, ніж штампування, тендітний пластик дешевше, ніж натуральні матеріали, ефективність компонентів дорогого крему доводиться клінічними дослідженнями, і це теж коштує грошей. Якщо ви хочете, щоб покупка виправдала витрати, то купуйте якісні товари: вони дійсно коштують своїх грошей.
Однак фінансові причини— не єдине, що впливає на прийняття рішення про купівлю. Товари низької якості не тільки обходяться нам «дорожче» в довгостроковій перспективі, але і приносять з іншими проблеми.
Дешеві речі шкодять екології. Те, що не підлягає ремонту, в нашій країні, яка поки що тільки вступає на шлях переробки відходів, у 90% випадків відправляється на сміттєзвалище. І ця проблема набуває масштабів лиха. Кожна людина має нести персональну відповідальність за кожну річ, якої вона вирішила позбутися.
Дешеві та неякісні речі приносять менше задоволення. Як приклад хочеться навести звичайні пластикові стільці, знайомі всім, хто бував у недорогих вуличних кафе практично у всіх містах нашої країни. Ці стільці просаджуються під вагою людини, скриплять, в них некомфортно. Коштують вони зовсім недорого. Але між ними і більш дорогими стільцями пролягає прірва.
Якісна річ надійна, на відміну від дешевої підробки. Багатьом жінкам відома ситуація, коли ламається підбор. Після цього дешеве взуття довго обходиш стороною. Багато чоловіків, пересідаючи на більш дорогі автомобілі, не можуть повернутися до машин в колишній ціновій категорії. Справа в тому, що якісна річ, якщо і підводить, то «попередить» вас задовго до цієї події. І, швидше за все, не один раз, таким чином позбавляючи і від репутаційних ризиків.
Психологи впевнені: у нашій підсвідомості є прямий взаємозв’язок між ціною речі і нашим ставленням до неї. Те, що дісталося нам «дешевкою», не заслуговує на дбайливе ставлення і довіру до себе. Наприклад, дешева косметика та парфумерія не надасть навіть ефекту плацебо. Ми не вкладаємо в такі речі особливих надій і очікувань. І навпаки, дорогі речі підвищують самооцінку, ми бережемо їх і насолоджуємося ними.